Een winterwens zou wel eens uit kunnen komen, althans dat zal de komende weken blijken. Een broedpaar nonnetjes met kuikens bij de Elsgraven, daar hoopte ik op. De prachtige winterwaarnemingen van deze supersoort (met name de man) vroegen om een passend vervolg, zo fantaseerde ik. Enkele meldingen in de voorbije lente brachten mij vanavond naar Enter.
In de gracht voor het Avia tankstation een knobbelzwanenfamilie, een groep wilde eenden en een kuifeend onder een viaduct. Geen non.
 |
| Afb. 1: Kuifeend |
Even doorgelopen naar de Elsgravenbeek ahter het viaduct. Daar zwom ze, omringd door kuifeenden. Een nonnetje vrouw. De club was minder gecharmeerd van mij en zwom rustig van me weg. Desondanks genoeg tijd voor enkele plaatjes van deze punkeend.
 |
| Afb. 2: Nonnetje I |
 |
| Afb. 3: Nonnetje II |
 |
| Afb. 4: Nonnetje III |
 |
| Afb. 5: Nonnetje IV |
 |
| Afb. 6: Nonnetje V |
Voor Dijksterhuis van nonnetjes klik hier en voor een Paul Saager Vlog hier of hier. Kijk hier of hier of hier naar een Visdief Vlog. Luister hier naar een podcast of hier naar een podcast. Klik hier voor een vogelspotcast.
 |
| Afb. 7: Vindplaats |
Hoe ik ook zocht, geen man te bekennen, laat staan pullen. De komende dagen nog maar eens kijken. Ben zeer benieuwd.
Dit was het dan weer, kort maar prachtig.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten